Bizden Haberler
Home / Uncategorized / 6284 Sayılı Dilekçe Örneği

6284 Sayılı Dilekçe Örneği

6284 sayılı kanun aile içi şiddeti önlemek için çıkartılmıştır. Bu kanun gereğince şiddet tehlikesine maruz kalan kişi aile mahkemesine başvurarak koruma kararı isteyebilmektedir. Başvuru yapılırken yazılması gereken dilekçe örneğini bu yazmızda sizlerle paylaştık.

ADANA AİLE MAHKEMESİ HAKİMLİĞİ’NE

TALEP EDEN:

VEKİLİ: Avukat Saim İncekaş

KARŞI TARAF:

KONU: Müvekkilenin kendisine karşı koruma talep ettiği eşinden gördüğü fiziksel, psikolojik, cinsel ve ekonomik şiddet nedeni ile Sayın Mahkemenizden 6284 Sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Yönelik Şiddetin Önlenmesi Hakkında Kanun uyarınca ilgili tedbirlerin alınması hakkında talep ve beyanlarımızın sunulmasınından ibarettir.

AÇIKLAMALAR:

1- Müvekkilim ve boşanma davası devam etmekte olan ve kendisine karşı koruma talep edilen eşi Ahmet ile, 10 yıldan bu yana evlidirler. Bu evlilikten reşit, 2000 doğumlu 21 yaşında, Mehmet adından bir müşterek çocukları bulunmaktadır.

2- Müvekkil evlilik süresi içerisinde davalı tarafından psikolojik şiddet, müvekkili küçük düşürücü ve ağır hakaretlerle aşağılanmasına sebebiyet verici davranışlara maruz kalmıştır.

3- Kendisine karşı koruma talep edilenin sebebiyet verdiği bu durum, boşanma kararı alan ve dava açan müvekkili oldukça rahatsız ve tedirgin etmektedir. Kendisine yöneltilen tehditler iç huzurunu bozmakta ve kendisini endişelendirmektedir.

4- Bu nedenlerle 6284 Sayılı Yasa uyarınca Mahkemenizden şikayet olunan eş aleyhine ve müvekkilimizin  korunması adına gerekli tedbirlerin alınması için bu başvurunun yapılması zorunlu hale gelmiştir.

HUKUKİ SEBEPLER :  TMK, HUMK, 6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Yönelik Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun ve sair ilgili mevzuat.

DELİLLER: Tanıklar ve sair yasal delil.

NETİCE ve TALEP: Yukarıda açıklanan nedenler dahilinde;

Davalı Eşin;

1. Şiddet tehdit ve hakaretlerde bulunmasının önlenmesi,

2. Müvekkilin yaşamakta olduğu, Adana Seyhan adresinde yer alan evden ve bulunduğu yerlerden,  DERHAL UZAKLAŞTIRILMASI VE YAKLAŞMAMASININ SAĞLANMASI,

3. Müvekkili ve yakınlarını İLETİŞİM ARAÇLARI İLE RAHATSIZ ETMEMESİ amacıyla,

4. Ayrıca 6284 Sayılı Kanun’un ilgili maddeleri ile ilgili mevzuat uyarınca GEREKLİ TÜM TEDBİRLERİN Mahkemeniz tarafından verilerek, gecikmeksizin, İVEDİLİKLE 6 AY SÜRE İLE TEDBİR KARARI VERİLMESİNİ  talep ederim.

Koruma Talep Eden Vekili Avukat Saim İncekaş

About incekashukukburosu